Сучасний рівень розвитку суспільства, як ніколи, потребує нестандартно мислячих та творчих особистостей. Рішення цієї проблеми залежить від змісту та технологій навчання майбутніх фахівців, що зумовлює використання у педагогічному процесі інноваційних інтерактивних методів навчання, які дозволяють досягнути програмних результатів.
Інновації можуть бути спеціально спроектованими, вже розробленими, або новими, що з’явилися завдяки педагогічній ініціативі.
Основною задачею на біолого-екологічному факультеті є підготовка фахівців, здатних нестандартно, гнучко та своєчасно реагувати на зміни, які виникають у світі. Тому для підготовки здобувачів до майбутньої професійної діяльності використовуються ретельно підібрані інноваційні методи навчанняі. Використання даних методів ставить за мету – підвищення якості та ефективності навчання.
інноваційні методи навчання передбачають інтерактивне навчання і воно направлено на активне та глибоке засвоєння вивченого матеріалу, розвиток вміння вирішувати складні завдання.
На відміну від традиційних методик, де викладач звик давати і перевіряти певні знання, при використанні інтерактивних форм навчання здобувач сам відкриває шлях до пізнання. Він стає головною діючою фігурою. Викладач в даній ситуації – активний помічник. Засвоєння реалій – ось що дають інтерактивні форми навчання.
Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності. Вона має і цілком конкретні і прогнозовані цілі. Одна з таких цілей полягає у створенні комфортних умов навчання, таких, при яких студент відчуває свою успішність, свою інтелектуальну спроможність, що робить продуктивним сам процес навчання.
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес організований таким чином, що практично всі здобувачі навчальної групи виявляються втягнутими в процес пізнання, вони мають можливість розуміти і рефлексувати з приводу того, що вони знають і думають. Спільна діяльність студентів в процесі пізнання, освоєння навчального матеріалу означає, що кожен вносить свій особливий індивідуальний внесок, йде обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. Причому, відбувається це в атмосфері доброзичливості і взаємної підтримки, що дозволяє не тільки отримувати нове знання, а й розвиває саму пізнавальну діяльність, переводить її на більш високі форми кооперації і співробітництва.
Про інтерактивні методи навчання у презентації,Інноваційні методи навчання, яка була оприлюднена на Науково-методичній раді Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара 30.03.2021 року.
ми усвідомлюємо, що головна задача – розвинути здібності здобувача вищої освіти, підготувати суспільству особистість, здатну самостійно мислити і приймати рішення.